دهه دوم محرم 95
جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۳ ب.ظ
وعده عزاداری قاصدک ها
از 95/7/23 به مدت 3 روز
به دعوت مادر شهید مشهدی پور
سخنران: خانم آرین
مداح روز اول و دوم : آقای بامشکی روز سوم: آقایان بامشکی و علیزاده
روز اول:
السلام علیک یااباعبدالله،ع
اباعبدالله درلفظ به معنى پدربندگان خداست
چگونه وچرااون امام شهیدبه این درجه میرسن که پدرتمام بندگان خداخوانده شدن؟
بارهاپیامبر،ص وامیرالمومنین،ع حضرت روبه این نام خواندن
به این جهت که حضرت پدرتمام بندگان خالص خداوندهستن
چون اگه امام قیام نمى کردوخون پاک خودش وفرزندان ویارانش رونثارنمى کرددیگه نشانى از
توحیدوعبودیت
باقى نمى موندکه مردم عبدخداوعامل به اون توحیدباشن
پس اباعبدالله میتونه دومعنى داشته باشه؛
1.حضرت پسرى به نام عبدالله داشتن
2.پدربنده خدابودن
اگه مابخوایم به اون مقام برسیم که امام حسین،ع پدرماباشن بایدسعى کنیم
❤️ بنده واقعى خدا❤️باشیم
زمانى که خبرشهادت مسلم بن عقیل توسط کوفیان به امام حسین ،ع رسیدحضرت فرمودند؛
ان الناس عبیدالدنیاوالدین لعق على السنتهم ...
مردم این هابنده هاى دنیاهستند یعنى هم وغمشان دنیاست ودین لقلقه لسانى بیش نیست
یعنى ایمان شان هم ایمان تقلیدى است تامشکلى،بلایى جلونیایدمتدین هستن نمازهم مى خونندحج هم مى روندوعزادارى هم مى کنندامااگرامتحانى جلوآمددیگهرفوزه مى شوند!
انسان هادودسته اند؛
1.کسانى که
❤️ بنده خدا❤️هستن
2.کسانى که *برده دنیا*هستن
چرااینجاازعبد گفته نشده؟! عبیدازعبدپایین تره یعنى برده دنیاست
نشان دهنده اینه که خیلى پست هستن یک قاعده عربى ست که براى کمتربکارمیره
وماخلقت الانس والجن الالیعبدون؛
بالاترین مقامى که خدابراى انسان درنظرگرفته مقام
بندگى وعبودیت ست
کارخوب دوحالت داره؛
1.طرف کارخوب روبخاطرخوبیش انجام داده ونیتى نداشته مثل اخلاق خوب یاصدقه وخوش رفتارى و..وضوى بدون نیت یاامساک بدون نیت که این کارفایده اى نداره وباعث بالارفتن درجه ایمانى فردنمیشه
2.طرف بخاطربندگى خداکارخوب انجام میده که باعث اضافه شدن درجات ایمانیش میشه وبراش فایده داره
حالاشمافکرکنین کارهاتون براى خودتونه یابراى بندگى خدا؟!
روز دوم:
حدیث عنوان بصرى
براى بدست آوردن عبودیت 3مرحله دارد؛
1.اینکه عبدبراى خوددرموردآنچه که خدابه وى سپرده است *مالکیتى*قائل نباشد؛چراکه بندگان مالکیتى ندارندبلکه همه اموال راازخدامى بینندوآن رادرجایى مى نهندکه خداامرکرده
2.عبدبراى خود*تدبیرى *نمى کند)چراکه تدبیرعبدبدست رب اوست
3.تمام مشغولیت عبدمعطوف به انجام دادن کارى ست که خداى تعالى به اوامرکرده وپرهیزازآنچه که اونهى کرده است
پس آنگاه که احساس مالکیت نکندانفاق درآنچه خداامرکرده براى اوآسان است
وچون تدبیرش بدست خداباشدسختى هاى دنیابراوآسان میشه
وچون مشغولیتش درامرونهى خداباشه دیگه مجالى براى خودنمایى برمردم نخواهدداشت
امیرالمومنین،ع عبادوبندگان خدارو3دسته کرده اند؛
1.قوم عابدخائف که بخاطر*دورى ازجهنم* عبادت مى کنند
2.قوم عابدطمع کارکه براى رسیدن به *بهشت* عبادت مى کنند
3.قوم عابدکه خداروازروى *معرفت* عبادت مى کنند
باشناختى که عرفاازخدادارندچرااینقدرازخدامى ترسن وخوف دارن؟
چون این خوف باعث *تربیت* است وهرعارفى براى معرفت وسلوک نیازبه* خوف* داردولى خوفى که به ناامیدى نرسد
روز سوم:
روح عبادت❤️ یادخداست❤️
روح عبادت اینه که وقتى انسان عبادت مى کنه دلش بایادخداى خودش زنده باشه
واقم الصلوه لذکرى؛قرآن میگه نمازرابه پادار براى چى؟
براى اینکه به یادمن باشى
ودرجاى دیگه مى فرماید؛
ان الصلوه تنهى عن الفحشاء والمنکرولذکرالله اکبر
نمازى که واقعى وباشرایط وآداب صحیح صورت گرفته باشه جلوى انسان روازکارزشت ومنکرات مى گیره
درداستان فضیل عیاض که یکباره باشنیدن آیه اى توبه کردوجزءعابدان شد
امام صادق،ع به فضیل فرمود؛
آیاتومى دانى که عبودیت چیست وچه گوهرى است؟
عبودیت گوهرى است که ظاهرش عبودیت است وکنه ونهایت وباطنش، آخرین منزل وهدف ومقصدش *ربوبیت*است
ربوبیت یعنى؛ تسلط و خداوندگارى نه خدایى
خداوندگارى یعنى ؛صاحب بودن صاحب اختیاربودن
مراحل صاحب اختیارى؛
1.تسلط برنفس؛یعنى اختیارنفس دست خودمان است وهرگناهى روباچشم وزبان و..انجام نمیدیم
2.تسلط برخیالات وافکار
مثلانمازمى خوانیم ولى خیال ماهرجایى میره وتمرکزنداریم
نمازبدون حضورقلب قبول نیست صحیحه ،رفع تکلیفه ولى توروبه جایى نمى رسونه!
و تقوا هم نوعى خودنگهداری ست یعنى تسلط برنفس وبراى رسیدن به تقوابایدتسلط برنفس داشته باشى
3.بعدازاین مراحل به مقام *مستجاب الدعوه *بودن مى رسیم
مثل اینکه بعضى ازعرفابعضى ازبیماران روازراه روحى معالجه مى کردن ویاکورمادرزادروشفادادن به اذن خدا
۹۵/۰۷/۲۳