قاصدک گمنام

قاصدک گمنام

قاصدک گمنام

قاصدک گمنام

شهید سیدحسن حسن زاده

پنجشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۱۸ ق.ظ

 

موعد دیدار با خانواده شهید

1398/10/12

مشهد کوی امیر

 

سیدحسن حسن زاده   نام پدر: حاج میرزا   نام مادر: بی بی فاطمه

تاریخ شهادت: 1363/12/24  محل شهادت: هورالهویزه   گلزار: روستای مایان علیا

 

سخنران: حجة الاسلام قاسم زاده

مداح: برادر باباخانی

 

صحبت دختربزرگوارشهید؛

پدرم دربچگی یتیم شدن
مادربزرگم میگفت:
 میرن کربلاقبل انقلاب پدرم بچه بوده میرفتن حرم آقا پدرم میرفته روی پای حضرت امام می نشسته  وامام میگفتن بزارین راحت باشه ودعامیکرده که انشاالله پدرم🥀 عبدصالحی🥀 بشه

وامام به مادربزرگم میگن 
شماجوونی ازدواج کن وتازمانی که عروس نشدی یک کیسه پرسکه بهشون میدن میگن خرج خودت کن
 مادربزرگم میگن من مال زیاددارم آقامیگن این* هدیه* ازطرف منه وپدرم اینطوربزرگ میشه!

وبعدهادامادمیشه و۶ فرزندداشتن
پدرم درروستابعد انقلاب تلاش میکنه وآب وبرق روبه روستامیاره

وچندبارمیرن جبهه 
سری آخر وقتی میان که مادرم دوقلوبارداربوده وحالشون خوب نبوده پدرم میان بیمارستان ومادرم خیلی خوشحال میشن ومیگن من گوسفند بزرگمون رونذرکردم سالم برگردین
 پدرمم میگه منم گوسفند رونذرسلامتی شماکردم!

سری آخرمادرم میگه اینقدر اصرارمیکردن که راضی باش من برم 
من که لیاقت شهادت ندارم ولی اگه برنگشتم توبچه های من رو بزرگ کنی
 مادرم میگه۳ ماه التماس کردن تابالاخره انگار«حضرت زینب سلام الله علیها »به دلم انداخت
 وگفتم پسرعمه جان شمابرو
👈حسین واربجنگ منم زینب واربچه هاروبزرگ میکنم..

داداشم هم همزمان جبهه بود یکبار برادرم ترکش میخوره وهرچی ناله میزنه پدرم توجهی نمیکنه برادرم میگه 
لحظه آخر اومدسمتم نگفت چی شدی! انگارازهمه دل کنده بود فقط بغلم کرد گذاشت روی کِشتی وگفت:
محمدناامیدم کردی😔
تاچشماش رونگاه کردم فهمیدم زمینی  نیست..‌

گفت: به مادرت سلام برسون بگوعید یاسوم عیدمیام!

و۲۴ اسفندشهیدشدن ،عیدخبردادن وسوم عیددفن شدن!

روزآخر که میخوان برن جبهه، میرن حرم وقبلش به مادرم میگن بیاهردو وصیت کنیم !
👈وصیت برای هرانسانی واجبه
 چه بسا حتی من اومدم شمانبودی!

میگه اگه جانباز یا اسیر یاشهید شدم نصف ثوابش ازشما🍀

واگرلیاقت داشتم وشهیدشدم من اونجاجات رومحکم محکم دارم 
شماهم من رو بین پدرو پدربزرگم درروستادفن کنین
👈 چون میخوام اهل قبرستان روشفاعت کنم!

💐حرف آخر
شمارو شهداگلچین کردن که دراین دنیای آلوده وپرمعصیت این راه رومیرین شمامارودعاکنین..

شهداهدیه* حضرت زهراسلام الله علیها* به خونواده هابودن

انشاالله همه باحجاب،صداقت وپشت رهبری بودن ادامه دهنده راستین راه شهداوزمینه ساز فرج باشیم 

 

پای منبر سخنران:

بابیان یک مسئله شرعی که یاد دادنش برابربا10هزار حسنه است شروع میکنیم

خورشید گرفتگی نیازی به تذکر نداردونماز آیات واجب میشه اما تشخیص موضوع به عهده مکلف است اما اگر فرد خبر نداردونمیداند به اوبگویید یاتذکر بدهید چون ندانستن حکم شرعی اشکال دارد.

بسم الله الرحمن الرحیم 
قل ان کانت لکم الدار الآخره عندا...خالصه من دون الناس فتمنواالموت ان کنتم صادقین

 یکی از واقعیات رازآلودبشریت« مرگ» است
 مرگ چیست؟
 نیستی تام یا ادامه هستی، خداوند علائمی برای درک معادبرای همه ماقرارداده مثل نوزاد دررحم مادرکه برای تغذیه ازناف مادر تغذیه میکند بااینکه جهاز هضم و بلع غذارادارد.

👈 دراین جهان چگونه وجود آخرت را اثبات کنیم؟ 
به وسیله رویاها وآرزوهایی که داریم متوجه میشویم هستی، ابدیت واخرت وجود داردپس مرگ به معنای نیستی نیست.

↩️علت ترس از مرگ چیست؟ 

1)گناه و آلودگی
چون انسان داره جایی میره که حساب کتاب داره وبایدحساب پس بده !

2)دست خالی وبدون توشه بودن
 یهودی هامعتقدند که بهشت مال آنهاست
 حتی اگرتا 7هزار سال گناه کنند7روز بیشتر درجهنم نمی مانند! 
ان کنتم صادقین...
 اگر راست میگویید ودوست خدایید تقاضای« مرگ »کنید 
درحالی که آنها اصلادوست خدا نیستید وارزوی مرگ نمیکنند چون چیزی پیش نفرستاده اند

کسانی که به دنیا «دل بسته اند»
مانند کسی هستند که ازیک جای آباد به جای بی زادوعلف میروندواهل آخرت درحال گذراز یک صحرای سخت به یک ناحیه سرسبزند.

 فردی از پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم پرسید:
چرامن مرگ رادوست ندارم؟!
حضرت فرمودند؛ آیاتو اموالی داری؟ گفت: بله 
فرمود: چون مال زیادی داری وابستگی داری ونمیخواهی از دنیا دل بکنی چون مانع دل بستن توازاین دنیاورسیدن به آخرت است. 

شخصی خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام رسید 
گفت: مراموعظه کن !
حضرت شروع به توصیف صفات« متقین» کردندبعدازاتمام خطبه جان اوبه پایان یافت !
حضرت فرمود
*موعظه *باآدم این کاررا میکند!👌

مثل جان کندن انسان های گنه کارمثل کسی است که :
👈در دره ای افتاده ویک گله گرگ به دنبال اوهستند چطور میخواهد از دست این گرگ ها فرارکند!

 وجود مقدس امیرالمؤمنین می فرمایند؛ آه من قِلّة الزادو طول الطریق
 آه از کمی زادوبُعد مسیر 
پیامبر صلوات الله علیه فرمودند؛
 یاعلی من تورا میبینم در حالی که
« شقی ترین امتِ من »
فرق سرتوراباشمشیر آلوده میکندوریش توباخون آغشته شده 
مولا از حضرت میپرسند
 که آیا من دینم درآن لحظه کامل است یانه؟ 
با فزت ورب الکعبه وعده پیامبرقطعی شد..

3)وابستگی به دنیا 
ولتجدنهم احرص الناس علی حیاةالدنیاومن الذین اشرکوایود احدهم... «یهود» رامیبینی که حریص ترین اند نسبت به دنیا چون مال دوست اند وعلاقه مفرط به دنیادارند

 از اباذر پرسیدند ؛
چراما ازمرگ میترسیم؟ 
فرمودند :چون شمااخرتتان راخراب ودنیایتان را آباد کرده ایدمیترسید ازجای آباد به خراب بروید

 از حضرت علی علیه السلام سوال شد :
چرااز مرگ میترسیم 
فرمودند؛ بخداقسم من علی فرزند طالب به مرگ مانوس ترم نسبت به طفل به پستان مادر!
 ودرجایی دیگرفرمودند :
خدابهترین چیزی راکه به افراد« خاص» داده این بودکه به🍀 لقاء خدا🍀برسند
 وجود مقدس 
❤️سیدالشهدا علیه السلام❤️ از قاسم بن الحسن سوال کرد:
مرگ درنزد تو چگونه است ؟
فرمود:شیرین تر از عسل 😍 

وقاسم های مادرزمان عملیات این گونه بودند..

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۲
قاصدک گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی