قاصدک گمنام

قاصدک گمنام

قاصدک گمنام

قاصدک گمنام

رمضان 96 قاصدک ها

دوشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۶:۲۶ ب.ظ


برنامه های ماه رمضان سال 96 هیئت الشهدا

موضوع سخنرانی ماه رمضان: مبارزه با هوای نفس مرور تنها مسیر استاد پناهیان


موعد افطاری قاصدک ها
96/3/11
منزل خواهر رضایی

سخنران و مداح : حجة الاسلام ندایی

پای منبر سخنران:

مصادف با لیله المعراج
درابتدای حدیث لیله المعراج میخوانیم :
یا احمد من عمل برضایی الزمه محبة. . .
(فضاانقدرخصوصی وصمیمی هست که خداوندمتعالی نمیفرماید یارسول الله! میفرمایند یااحمد)

ای احمد کسیکه دغدغه اش رضایت من باشد دلش را با محبت خودم گره میزنم و محبت دیگران را بر محبت من ترجیح نمیدهد و منه خدا بااو مناجات میکنم !

( شایدممکن است فکرکنیم اینکه اهل مناجات باخدا نیستیم موضوع مهمی نیست ، حال زیارت نداریم ، حال اشک وروضه نداریم این بزرگترین وبدترین عذاب است...)

یکی از شاهراه های مناجات باخدا: برالوالدین من حسن معرفة العبد
کسی که اهل نیکی خاص به پدر ومادر باشد یعنی خدارو خوب شناخته .
هیچ عبادتی سریعتر از نیکی والدین ، بنده را به رضایت خداوند نمیرساند .
اینجا گره های زندگی هم باز میشود .

هفته دوم رمضان قاصدک ها
96/3/18
منزل خواهر یدی

سخنران: حجة الاسلام ندایی
مداح: سید مرتضی بامشکی


پای منبر سخنران:
آنچیزیکه مقدمه جهادفی سبیل الله میشود نارضایتی به وضع موجود هست .
خلصنا من الناریارب ، خلاصی از کدام آتش است؟ چه آتشی هست که ما ازآن پناه به خدامیبریم ؟
آتش دوری از خداوند متعال...
الان هم داری تو این آتش میسوزی وآن دنیاهم انعکاس همین دنیاست !
آتش فراق دوری از امام زمان عج واولیای خدا مقدمه ای میشود برای جهاد .
اگرمیخواهی نجات پیداکنی از فراق حجة بن الحسن بایدبسوزی واین عذات را حس کنی تابتوانی جهاد کنی .
برای رسیدن به آغوش خدا باید رفت به جهادها..

زندگی تعطیل
 همه کارهای ما جهت برگشتن  حجة ابن الحسن باید باشد .
وقتی به این اضطرار برسی مثل قوم بنی اسرائیل شدی .
زندگی بدون حجت خدا بایدبرایت سخت باشد وحاضر باشی برای برگشتن حجت خدا جهاد کنی .
هرکس قدم درمیدان جهاد بگذارد خداوندمتعال تربیتش رابعهده میگیرد ...

جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام
96/3/20
باغسرای رز جاده برزش آباد

سخنران: خانم ظفری
مداح: خانم بیات


شب قدر دوم قاصدک ها
96/3/25
منزل خواهر رمضانی
سخنرن: حجة الاسلام ندایی
مداح: سید مرتضی بامشکی


پای منبر سخنران:

اگر لذت ترک لذت بدانی
دگرلذت نفس لذت ندانی ...

_نظام الدین مخالفة هواه

سلمان چطور به بالاترین درجه ایمان رسید وسلمان شد ؟!
خواسته مولایش را ترجیح دادبر خواسته خودش .
همیشه لذت گناه نقد است و لذت عبادت نسیه !!
لذت گناه هرچند نقد است اما زودگذر است و روح را راضی نمیکند اما لذت عبادت هرچند نسیه است اما روح را راضی میکند وپایدارتر است .

ماقدرت انتخاب داریم .اگر لذت گناه رازیرپا بگذاریم جهادکرده ایم .
اگر به نامحرم نگاه کنیم یه لذت چندثانیه ای است امااگرنگاه نکنیم خداوند لذتی دروجودماقرارمیدهد که حلاوت وشیرینی اش را حس میکنی !

آنهایی که اهل جهاد اند به زندگی اهل دنیا که نگاه میکنند می بینند چقدرزندگی بی مزه وتلخی دارند ...
کسیکه اهل نوکری پدرومادرباشد خداوند لذت زندگی را به او می چشاند .


شب قدر بیست و سوم قاصدک ها
96/3/27
گلزار شهدای طرقبه

سخنران: حجة الاسلام عیسایی
مداح: سید مرتضی بامشکی


پای منبر سخنران:
خوشبحال کسیکه قدر وجود خودشو میدونه .
حضرت علی (ع): نادان کسی ست که قدر واندازه خودش رانمیداند .

فردی آمد نزد امام معصوم (ع)وگفت: دوست دارم شب قدر را درک کنم چه کنم؟
امام (ع)فرمودند: ازابتدا تاپایان ماه رمضان هر شب صدبار سوره دخان را بخوان درشب قدر خواهی دید آنچه را که بایدببینی .

انسان عاقل کسی ست که علم واقعی دارد . حاصل علم وعمل میشود "عقل" .
خداوند حکمت را به هرکس بخواهد میدهد .
اگر کسی 40 روز خودش راپاک کند چشمه های حکمت ازقلبش به زبانش جاری میشود .
 تو نیت چهل روز گناه نکردن رو بکن اگه به هردلیلی موفق نشدی چهل روزو به پایان برسونی ومثلا فقط 2 روز خودتو پاک نگه داشتی به همون اندازه حکمت بهت داده میشه !
شب قدریعنی شب اندازه گیری وبخشش خدابه اندازه ای که پارسال استفاده کردیم امسال به مااضافه میده

امشب شب تصمیم گیریه یکسری تصمیم هاروامشب بگیریدتاسال بعدداشته باشیدوعمل کنیدتابازسال بعدظرفمون روپرکنن والاهمون آش وهمون کاسه ست!

چراکه فرمود؛نیت مومن بهترازعملش هست وارزش اعمال به* نیت *هاست

به همین مناسبت عبارتی روازمرحوم امام ،ره بیان میکنم وشماروارجاع میدم به کتاب جهاداکبریامبارزه بانفس ایشون؛

قدم اول درتهذیب نفس وخوب شدن چیه؟
امام ره، میفرمایند؛

تاکی میخواهیددرخواب غفلت به سربریدودرفسادوتباهی غوطه ورباشیدازخدا❤️بترسیدازعواقب اموربپرهیزیدازخواب غفلت بیدارشوید شماهنوزبیدارنشده اید هنوزقدم اول رابرنداشته اید!

قدم اول درسلوک یقظه (بیداری)است ولی شمادرخواب به سر می بریدچشم هابازودل هادرخواب فرورفته اگردل هاخواب آلودو قلب هابر اثرگناه سیاه وزنگ زده نمی بود اینطورآسوده خاطروبی تفاوت براعمال واقوال نادرست ادامه نمی دادید!

اگرقدری دراموراخروی وعقوبات هولناک آن فکرمی کردیدبه تکالیف ومسئولیت های سنگینی که بردوش شماست بیشتراهمیت می دادید

*معادوقیامتی*نیزبرای شماهست چراعبرت نمی گیرید؟!

چرابیداروهوشیارنمی شوید؟!چرااین قدرباخاطرآسوده به*غیبت وبدگویی*نسبت به برادران مسلمان خودمی پردازیدویااستماع می کنید..

آیامی دانیدعاقبت این اعمال رذیله جهنم بوده وممکن است خدایی نخواسته به خلود درنارمنجرشود!

خدانکندانسان به *امراض بی درد* مبتلاگردد مرض هایی که درد دارد انسان را واداربه مقام علاج می کندامامرضی که بی درداست واحساس نمی شود خطرناک است وقتی انسان خبردارمی گردد که کارازکارگذشته !

مرض غروروخودخواهی بی دردست معاصی دیگربدون ایجاددرد قلب وروح رافاسدمی سازداین مرض ها نه تنهادردنداردبلکه ظاهرلذت بخشی هم دارد

*حب نفس وحب دنیا*که ریشه همه گناهان است بسیارشیرین ولذت بخش است
مستسقی(کسی که به مرض تشنگی مبتلاست)ازآب تلف می شود ولی تاآخرین نفس ازآشامیدن لذت می برد!

اگرانسان به مرض دنیاپرستی وهوی خواهی مبتلاشدومحبت دنیاقلب اورافراگرفت ازترک دنیاومافیهابیزارمی شود العیاذبالله نسبت به خداوپیامبران واولیاء الهی وملائکة الله دشمنی می ورزدواحساس حقدوکینه میکندوآنگاه که فرشتگان به امرخدابرای گرفتن جانش می آیندسخت احساس تنفرو انزجارمی کندزیرامی بیندکه خداوندوملائکه می خواهنداورا ازمحبوبش(یعنی دنیا)جداکنند

وممکن است باعداوت ودشمنی *حق تعالی *ازدنیابرود!

اگرانسان خودرا*مهذب* نسازد وازدنیامنصرف نکندوحب دنیارا ازدل بیرون نکند بیم آن می رودکه درلحظات مرگ باقلبی لبریزازکینه نسبت  به خداواولیاءش جان سپارد وباچنین سرنوشتی دست به گریبان ست
 
آیااین بشرافسارگسیخته* اشرف مخلوقات* ست؟! ودرحقیقت *شرمخلوقات *ست..
خب حالاچکارکنیم چه تصمیمی بگیریم؟
چطوری بگیم
 من رابگیرازخودمو    خودت رابه من بده

امیرالمومنین،ع درحکمت۲۸۹نهج البلاغه راه رو به مانشون میدن
می فرمایند؛

درگذشته برادردینی ای داشتم که این خیلی درچشمم بزرگ بود بعدصفات اون شخص روبیان میکنن

برشمابادکه این اخلاق روداشته باشین واگرهمه این اخلاقیات رونمی تونیدانجام بدین به همون مقداری که میتونیدعمل کنید

خب چی هست اون خصوصیات؟آقامی فرمایند؛

۱.دنیابراش خیلی کوچک وخدادرنظرش بزرگ بود

ارزش دنیابراش به آخرت وخدابودوبه عنوان * ابزارووسیله* به خدانگاه می کرد

پیامبر،ص فرمود؛
حب الدنیا*راس هرخطایی ست وبعدو دوری ازدنیا* راس هرخوبی ست

حالاچکارکنیم که دنیابرامون بی ارزش بشه؟
درخطبه همام حضرت می فرمایند؛
متقیان کسانی اندکه عظمت خالق درنظرشان زیادشده ،اینقدر خدارو بزرگ دونستن که اصلامافیها وغیرخدادرنظرشون کوچکه

۲.بنده شکمش نبود؛ اون چیزی روکه نمی تونست به دست بیاره دیگه اشتهاشونداشت به اون چیزی که خدابهش می دادراضی بودو* قناعت *می کرد

۳.اون امکاناتی که خدابهش اضافه می داد *اسراف* نمی کرد

۴.اکثرمدت زندگیش رو *سکوت *می کرد روایته بیشترعبادت ابوذر *تفکر* بود

۵.اگرمی دیدکسی عذری داره *قضاوت عجولانه نمی کرد*اول عذرش رومی شنیدبعدقضاوت می کرد!

۶.ازدرد وسختی هاش شکایت نمی کرد الاوقتی که بهبودپیدامی کرد که این میشه حکایت کردن

۷.اگربه چیزی عمل نمی کرد نمی گفت
قرآن؛چقدرخشم خدابرکسانی که چیزهایی میگن که عمل نمی کنند بزرگه

۸.حرص داشت به شنیدن ونه صحبت کردن

۹.اگربین دوراهی قرارمی گرفت کاری روکه مخالف هوی نفسش بودانجام می دادوحرف * شرع * را گوش می کرد

هفته اخر رمضان
96/4/1
منزل خواهر خسروی
سخنران : حجة الاسلام ندایی
مداح: ابوتراب زاده


پای منبر سخنران:
خداوند همه زندگی ما را سر دو راهی ها طراحی کرده است . ما سر این دوراهی تمایلات حاضریم از تمایلات سطحی بگذریم یانه ؟
نقش علم وعمل چیست ؟
علم کمک میکند راه درست و راهیکه پایدارتر هست را انتخاب کنیم .
خدا سر همین دو راهی ها امتحان مان میکند .

نمیشه بگی خدایا من اصلا نمیخوام مبارزه با نفس کنم میخوام همینطوری به زندگیم ادامه بدم :
حتی اگر بی دین هم باشی مجبوری با بعضی تمایلاتت مخالفت کنی !!

یاایها الانسان انک کادح کدحا فملاقیه
رنج یعنی نرسیدن به تمایلات . همه رنج می برند . نمیشه رنج نبری
بعضی بنده ها چیزهایی میخوان که اصلا خدا خلق نکرده مثلا میگن خدایا مارو راحت کن . امتحانمون نکن و...

اولیا خدا هم رنج میبرن اما رنجی که او میبرد برایش لذت بخش است . نوع رنج را انتخاب کن میتوانی از حسادت رنج ببری می توانی از نرسیدن به امام زمان عج رنج ببری ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۵
قاصدک گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی